Scholing en activiteiten

Boysproof

Welke benadering is goed voor jongens in het basisonderwijs?

Soms ervaar je als (vrouwelijke) leerkracht dat jouw stijl en gedrag niet aansluit bij bepaalde jongens. Je organiseert het allemaal prima met leuke werkvormen, goed voorbereid, maar de jongens pikken het niet. Er is zelfs sprake van disstress: Wat gebeurt hier? 

In deze cursus ga je zelf concreet ervaren hoe jongens handelen (en denken). 

We leren gebruik te maken van het Proces Communicatie Model, dat onderscheid maakt in een zestal persoonlijkheidstypen. We doen dit met een ervaringsgerichte benadering. Sommige jongens zitten bijvoorbeeld in het persoonlijkheidstype: ‘rebel’ of ‘promotor’, maar wat betekent dat dan als je als docent veel meer een ‘gestructureerde denker’ bent of een ‘harmoniser’? Het zou zomaar kunnen zijn, dat je niet voldoet aan de psychologische basisbehoefte van die jongens. En dan is de vraag: Hoe doe je dat dan wel?

In de cursus krijg je concrete handvatten, voorbeelden en onderbouwde theorie om juist ook die jongens te betrekken bij jouw les! Welkom!

 

Cursusleider: H. (Hans) Bakker
Hans Bakker is onderwijspedagoog, docent en lector aan de Pabo van de CHE. Onlangs gepensioneerd met doorstart als docent. Hij is gepromoveerd op onderwijspedagogiek.

Doelgroep: PC GVO docenten
Kosten: PC GVO Scholing en Kwaliteit
Nascholingspunten: 3
Meer informatie:

Deze cursus omvat 3 contacturen.

Contact:
2022-23 Amersfoort

Ontmoetingskerk
24-11-2022 van 15:00 tot 18:00
AMERSFOORT

Volgeboekt! U kunt zich inschrijven voor de wachtlijst.

identiteit | vorming | advies | scholing

VONKT is uw partner voor de organisatie van scholing en activiteiten.